اخبار داغ
  از حیثیت مجلس دفاع کنید
 بازنشستگان توان گذران زندگی خود را ندارند
 ساماندهی کارکنان دولت با جدیت پیگیری شود
 مردم منتظر اقدام در پرونده فساد واردات چای هستند
 عضو ناظر مجلس در شورای رقابت انتخاب شد
 ارقام تحقق ناپذیر در بودجه وجود ندارد
 کیفیت سوخت ناچارا کاهش داده می‌شود
 حاضران در فیلم غیراخلاقی گیلان بازداشت شدند
 نیروهای طرحی دوران کرونا تعیین تکلیف شود
 به معیشت مردم توجه شود
 مدیر کل آژانس نباید احساسی موضع‌گیری کند
 دولت ساخت مسکن را در اولویت کاری خود قرار دهد
 مجلس به دنبال رفع تبعیض حقوق بازنشستگان
 به تعداد نمایندگان مجلس اضافه می‌شود؟
 شناسایی حدود ۱۱۰ هزار خانه برای دریافت مالیات
 امنیت روانی جامعه را به خطر نیاندازید
 صف‌های سوخت‌گیری در تهران جمع شد؟
 این خانوارها مسکن رایگان می‌گیرند
 پاسخ قالیباف به رئیس سازمان برنامه و بودجه
 هیچ برنامه‌ای برای زمان‌بندی قطع برق وجود ندارد!
دیگر رسانه ها
 ساها در جمع ۵ ایرلاین برتر کشور
 دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۳ بازنگری کند
 گرانی برای مردم مشکل ساز شده است
 عنوان مدرسه از برخی واحدهای آموزشی حذف می‌شود
  کیفیت سوخت ناچارا کاهش داده می‌شود
 بستر ایجاد اشتغال برای جوانان فراهم شود
  اعتیاد اینترنتی کودکان را جدی بگیرید
  سال آینده فشار مالیاتی بر مردم نداریم
 صادرات پیاز و گوجه فرنگی به زودی محدود می شود
 سهمیه سوخت این خودروها قطع می‌شود
 افزایش ۳۰ درصدی حقوق تورم را تشدید می‌کند
 مردم تهران زباله نفس می‌کشند
 خودروهای وارداتی فوتبالیست ها پلاک نمی شوند!
 به سمت حذف «کنکور» می‌رویم
 اختصاص سهام عدالت به نوزادان مطرح نیست
 مدیرعامل چای دبش اختلاسگر نیست!
 نیروگاه‌های استان تهران مازوت مصرف نمی‌کنند
 باید لوازم خانگی باکیفیت وارد شود
 ریالی از بانک مرکزی بابت تنخواه گردان خزانه نگرفتیم
 واردات کالاهای تحریمی تسهیل شد
سرویس :  فرهنگارسال به دوستان ارسال به دوستان نسخه چاپی
شناسه خبر:  6812شنبه 24 تیر 1402   |   12:47:50
مخبر:

 طرح ارزیابی تحصیلی بدون امتحان را بررسی میشود

معاون اول رئیس‌جمهور کم توجهی به آموزش و پرورش را ضربه به آینده کشور دانست و تصریح کرد: اجرای عملیاتی و زمانبندی شده سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گامی مهم و اساسی در کاهش و یا به صفر رساندن نرخ بازماندگان از تحصیل است.
به گزارش صندلی سبز؛ محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه‌ای در خصوص ایجاد عدالت آموزشی و بررسی وضعیت بازماندگان از تحصیل، که وزیر آموزش و پرورش و مسئولان پژوهشکده‌ها و نهادهای عمومی و انقلابی حضور داشتند، گفت: غفلت از نظام آموزشی زمانی نمایان می شود که جبران نیروی تحصیل کرده امکان پذیر نباشد و باید با توجه به اهمیت این موضوع در دولت سیزدهم و همچنین هوش و استعداد کودکان و نوجوانان ایرانی با برنامه‌ریزی منظم و کمک اندیشکده‌ها و پژوهشکده‌های مطالعاتی آمار بازماندگان از تحصیل را به صفر رساند.

وی تصریح کرد: دولت مردمی سیزدهم گام های بزرگی در رفع موانع عدالت آموزشی و بازگشت بازماندگان از تحصیل برداشته است و آمادگی کامل داریم تا اهداف سند تحول را محقق کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور  با اشاره به آمار بازماندگان از تحصیل در برخی از استان ها، بر ضرورت شکل دادن یک قرارگاه و رفع چالش های این استان ها در حوزه آموزش و پرورش تاکید و وزیر آموزش و پرورش را موظف کرد برنامه عملیاتی این قرارگاه به سرعت آماده و عملیاتی شود.

مخبر با تاکید بر ضرورت مهارت آموزی در دوره دانش آموزی، گفت: باید برای عقب ماندگی مهارتی دانش آموزان در دوره کرونا یک برنامه ویژه تمهید شود و این موضوع با کمک مجلس در برنامه هفتم نیز گنجانده شود.

معاون اول رئیس جمهور اهمیت تقویت هنرستان‌ها را خاطرنشان و تاکید کرد: اگر یک دانش آموز پس از اتمام دوره تحصیلی در نظام آموزش و پرورش بتواند صاحب حرفه و مهارتی گردد، می‌توان به تکرار چرخه فقر و ریشه کنی آن در خانواده و کشور پایان و سطح اشتغال را افزایش داد. بنابراین ضرورت دارد وزارت آموزش و پرورش توجه به هنرستان‌ها را بار دیگر در راس برنامه‌های خود قرار دهد.

مخبر افزود: تهیه و تدوین لایحه تقویت مدارس در وزارت آموزش و پرورش می‌تواند برخی اشتباهات گذشته در خصوص سرانه مدارس، سرانه تغذیه و جابجایی دانش آموزان را جبران نماید.

وی همچنین با تأکید بر ضرورت و اهمیت طرح اداره مدارس به صورت هیأت امنایی و مدرسه یاری و مدرسه داری خیرین مدرسه ساز در وزارت آموزش و پرورش، گفت: در کنار این اقدامات باید وزارت آموزش و پرورش طرح ارزیابی تحصیلی بدون امتحان را بررسی و تدوین کند.

در این نشست، وزیر آموزش و پرورش از اولویت آموزش و پرورش در برنامه های دولت خبر داد و افزود: لایحه‌ای تحت عنوان لایحه تقویت مدرسه در حال آماده سازی است تا پس از تصویب، ساختار حمایت از مدارس و همچنین نقش مدارس در محلات و مناطق تحت پوشش را متحول سازد و همچنین از ظرفیت های مردمی برای مدیریت مدارس و رسیدگی به وضعیت دانش آموزان مناطق محروم استفاده شود.

همچنین در این جلسه گزارشی در خصوص نرخ کاهش بیسوادی 6 ساله و بیشتر در ایران در مقایسه با کشورهای منطقه و جهان، شاخص تغییر ضریب جینی آموزش در مناطق مختلف، درصد بیسوادی در تهران و سایر استان های کشور، نرخ فقر بی پولی کودکان زیر 18 سال نسبت به معلم به دانش آموز و بالعکس در ایران در مقایسه با سایر کشورهای دنیا، روند ترک تحصیل، توزیع حمایتی، نسبت بودجه آموزش و پرورش به تولید ناخالص داخلی و مقایسه سرانه دانش آموزی ایران با کشورهای جهان ارائه شد.

در ادامه تأکید شد در دولت سیزدهم هزینه ایاب و ذهاب و سرانه مدارس احیا شده است که با توجه به اهمیت این موضوع برنامه ریزی ها برای افزایش این دو موضوع در کنار برقراری سرانه تغذیه در مدارس در وزارت آموزش و پرورش در حال پیگیری و اجرایی است.

به گزارش تسنیم،همچنین در خصوص کاهش و به صفر رساندن کودکان بازمانده از تحصیل و ترک تحصیل پیشنهادهایی شامل کاهش تمرکزگرایی و افزایش اختیارات منطقه ای و محلی، ایجاد پنجره واحد حمایتی از طریق مدرسه و ایجاد قرارگاه جهادی عدالت آموزشی مورد بررسی قرار گرفت.

وزارت آموزش و پرورش نیز گزارشی از نرخ بازماندگان از تحصیل در دوران کرونا و پسا کرونا ارائه و تأکید کرد در دولت سیزدهم و با اجرای طرح شهید محمودوند با همکاری گروه های جهادی و محوریت آموزش و پرورش در حدود 26 هزار دانش آموز بازجذب نظام آموزشی و کلاس های درسی شدند.
ایمیل مستقیم:   info@sandalisabz.ir
نظر شما:
[ لطفاً از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید ]
نام: *
ایمیل:
کد: *
 
     
نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
   
اینستاگرام صندلی سبز
 درباره ما | تماس با ما | پیوندها | آرشیو | RSS
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صندلی سبز است و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است
© 2015 sandalisabz professional news site. All rights reserved